Emergency – staňte se záchranářem [recenze]

0

EM-2013-2D-Pack-Pack-Shot kopie

Emergency je strategická hra, kde je vaším hlavním úkolem zachraňovat lidské životy a zajistit co nejmenší rozsah škod po katastrofických událostech. Budete ovládat všechny záchranné složky, jako jsou hasiči, zdravotníci a policisté. Na rozdíl od verze pro PC zde chybí technici, kteří by řešili nefunkční zařízení a opravy vašich aut při zásazích, ale vzhledem k tomu, že vaše vozidla se při zásahu poškodit nemohou a mise přímo spojené s techniky chybí, tak v mobilní verzi nejsou potřeba. Navíc je celá hra opravdu dost zjednodušena, ale k tomu se teprve dostaneme.

Screenshot_2013-07-19-16-19-47 Screenshot_2013-07-19-13-51-09

Omezený pohyb

Pokud jste hráli verzi pro počítače, první čeho si nejspíš všimnete, bude nemožnost libovolného pohybu vašich jednotek. Vydáváte zde pouze určité rozkazy, které pak vaši svěřenci plní. Dalším velkým omezením je, že si na misi nemůžete povolat vámi zvolenou techniku či větší počet záchranářů. Na začátku mise totiž dostanete přidělené jednotky, které na místo nehody přijedou a s nimi musíte pracovat, takže pokud vám uhoří zdravotníci, další na místo nehody nepřivoláte a mise je logicky neúspěšná.

Navzdory těmto negativům je ale ovládání velice přesné, rychlé a hlavně intuitivní, takže si na něj každý určitě rychle zvykne.

Screenshot_2013-07-19-13-36-56 Screenshot_2013-07-19-13-12-39

2D neurazí

Co příliš neohromí je grafika, která je pouze ve 2D. Nicméně asi si dokážeme všichni představit náročnost hry na procesor, kdyby grafika hry byla trojrozměrná. Zvládaly by jí opravdu jen ty nejvýkonnější zařízení, a tak by prodeje hry nebyly nikterak vysoké. Nutno říct, že i tak vypadá vizuální stránka hry velice dobře a to hlavně díky všem detailům kolem místa nehody (pasoucí se ovce, větrné mlýny, přihlížející lidé, ale i běžná městská doprava).

Screenshot_2013-07-19-13-21-16 Screenshot_2013-07-19-13-24-05

Mise

Náročnost jednotlivých misí se úměrně zvyšuje, ale i tak nám připadá, že vývojáři nasadili laťku příliš nízko, neboť veškeré mise budete schopni dohrát za jedno odpoledne. Jediná mise, u které se opravdu trochu zapotíte, je až ta poslední (pád meteoritu). Po dokončení všech misí na vás čeká ještě jedna bonusová mise, která je už ale pouze na zasmání, jmenuje se „Invaze“ a budete v ní mít co do činění s mimozemšťany.

Screenshot_2013-07-19-13-07-53 Screenshot_2013-07-19-13-00-56

V základní hře je celkem 12 misí, přičemž si můžete další dokoupit. Odkaz ke stažení je přímo ve hře, ale nekupujete jen samotnou misi, nýbrž balíček (Nuclear Meltdown), který do hry přidá nové hasičské dekontaminační vozidlo a hasiče s dýchacím zařízením pro pohyb v zamořených oblastech.

Screenshot_2013-07-19-13-00-44 Screenshot_2013-07-18-19-59-50

Emergency je vynikající strategie a jediná svého druhu, proto ji nemůžeme příliš srovnávat s konkurenčními tiutly. Škoda jen příliš nízké obtížnosti a malého počtu misí v základní hře, za kterou si vývojáři řeknou 40 Kč. Hra lze o něco málo prodloužit za dalších 20 Kč, ale není to nic závratného, a tak musíme doufat, že vývojáři časem nějaké mise přidají, jinak je Emergency pro Android záležitost maximálně na pár hodin.

Hodnocení: 8/10

+ Jediná strategie se záchranáři
+ Cena