Sprinkle Islands – ještě lepší a zábavnější než první díl! [recenze]

0

sprinkle-islands

Pokračování velmi úspěšné hry Sprinkle je konečně tu. Hra, ve které se stanete hasičem a budete muset zachránit obyvatele ostrovů a slaměných chýší, vás opět ohromí. Je totiž lepší než první díl.

Tuto logickou a zábavnou hru asi nejspíše většina z vás zná, ale přeci jen ve zkratce připomenu, oč ve hře jde. Na ostrovy Titan obyvatelů Titanese dopadá vesmírný odpad, který způsobuje požáry v okolí jejich vesnic. V tu chvíli vyrážíte na pomoc vy se svým hasičským autem, který má na své zádi přidělané vodní dělo. Pomocí proudu vody překonáváte překážky a dostáváte se skrze různé škvíry k požárům. Nesmíte zapomenout ani na cestu pro hasičské auto a tak je potřeba si v pozdějších fázích hry, kdy je obtížnost vyšší, dát pozor na pořadí v jakém budete požáry hasit, abyste si nezablokovali cestu.

Ovládání a Hratelnost

V prvním dílu jsme ovládali jak horizontální tak i vertikální pohyb vodního děla. Ve většině případů se potom stávalo, že jsme se překlikávali a to hlavně na menších displejích. V pokračování Sprinkle se už tento nedostatek opakovat nebude. Vývojáři totiž spojili ovládání vodního děla a nyní stačí k jeho ovládání slidy dolů a nahoru a to po celé obrazovce. Dělo už se poté samo nastavuje podle toho, v jaké je výšce. Druhý prst, který bude potřeba, bude sloužit k mačkání tlačítka pro spuštění vody. A to je celé.

2013-07-24 10.07.49

Obsah a příběh

Sprinkle: Islands nám nabídne 48 levelů rozdělených po dvanácti do čtyř lokací. V každé si na konci zahrajete proti bossovi v podobě chobotnice. Další lokace se připravují. Během plnění misí narazíte na překážky v podobě padacích mostů, jezdících výtahů, přesouvání kamenů za pomocí vody, rozbití skály a tak dále. To vše ale jen s omezeným počtem litrů vody. Voda se totiž z auta nedá čerpat do nekonečna. To jakou hladinu máte v nádrži, můžete neustále vidět v prvém rohu.

Hra vám v malém a velmi skromném menu nabídne i krátkou video sekvenci, kde se dozvíte, proč na ostrovech hoří. Ve zkratce za to můžeme my lidi. Do vesmíru totiž vyvážíme odpad. Řidič usne, vychýlí se z dráhy, do odpadu narazí UFO a z poškozeného nákladu se uvolňují věci, které při dopadu naberou takovou rychlost, že začnou hořet a zapalují vše kolem sebe.

2013-07-24 10.08.42

Grafika a zvuk

Už podle obrázku je vám jasné, že nejde o žádnou hororovou hru, ale naopak o optimistickou a zábavnou hříčku, která oplývá skvělou grafikou a to hlavně v podání vody, která taktéž nabízí výborné fyzikální vlastnosti. Pokud máte slabší stroj a hra se vám trochu seká, můžete si snížit detaily grafiky. Ve hře se to projeví například tak, že zmizí vyzařování teplá z plamínků ohně.

Sprinkle: Islands je velmi podobný svému předchůdci, ale jen na první pohled. Po chvilce hraní zjistíte, že studio hru posunulo opět o kus dopředu a v každé části ji vyhouplo o stupeň výše. První díl si stáhlo více než 8 miliónů lidí a všichni očekávají, že tento rekord bude s pokračováním překonán. Hru je možno vyzkoušet zdarma. Ve free verzi najdete prvních osm levelů a poté je si možno zakoupit plnou verzi, která stojí 50 Kč.