Worms 2: Armageddon – červíci znovu vyrážejí do boje [recenze]

0

worms

Známe červíky netřeba příliš představovat. Velmi populární počítačová hra Worms, za kterou stojí studio Team17 se od čtvrtečního dne vyskytuje na Google Play. Konkrétně jde o druhý díl této známé série s podtitulem Armageddon. Bohužel je hra ke stažení za cirka 100 Kč a na GP nenajdeme žádnou verzi k vyzkoušení zdarma. Proto se vám pokusím hru co nejlépe představit, ale již dopředu mohu říci, že to vyhození peněz rozhodně není.

Styl hry

Hra nabídne hned oba herní módy, které samozřejmě chceme a to je singleplayer a multiplayer. Singleplayer se nám dále dělí ještě na několik podkategorií, kde si můžeme vyvářet vlastní mapu, zahrát si v náhodně vygenerované mapě nebo si můžete spustit kampaň. V té objevíte celkem 12 misí, ve kterých se utkáte s dalšími dvěma nebo třemi týmy.

Váš tým si můžete vytvořit a přidat si do něj vlastní červíky. Ty si pojmenujete, oblečete a přidáte do týmu. Poté si zvolíte styl hrobečku, který se má postavit, pokud červík zemře a pak se jde na věc. Pokud si ale chcete s vaším týmem více pohrát, můžete mu vybrat jazyk hlášek, hrad, nějakou pokrývku hlavy a v neposlední řadě oslavný pohyb červíka.

Na celkovou tvorbu je kladen celkem velký důraz, a tak nám vývojáři do hry vsadili editor map, kde si můžeme pomocí ikonek, navolit krajinu, pozadí, četnost min nebo výskyt různých doplňků. No, nakonec je tu ještě obchod, ale neděste se, nejde o mikrotransakce, nýbrž o nakupování oblečení nebo například druhů zbraní. Platí se mincemi, které získáte vždy po dokončení mise.

Screenshot_2013-04-11-19-18-20

Staří dobří Worms

Hra nebyla prakticky o nic ochuzena od PC verze. Pravidla, časový limit i vliv větru zůstává nezměněn. Velmi mě zajímalo lano, kterým jsme si na PC, vždy velmi pomáhali při přesunu rychlými stisky šipek. Zde je pohyb vyřešen dotyky displeje na potřebnou stranu pohybu, ale upřímně, šipky jsou šipky. Přesto v rámci možnost, si s tím poradilo studio Team17 velmi dobře, přesto jeho použití se budete snažit spíše přehlížet.

Pohyb červíka je realizován jednoduše přes dotyky buďto na levé nebo na pravé straně displeje. Skok je zajištěn dotykem na střed obrazovky a nakonec míření, kde tažením posouváme mušku zbraně a střílíme pomocí tlačítka. Ani váš arzenál nebyl ochuzen o žádnou zbraň, takže zde najdeme velmi známou klasiku v podobě bazuky, ale i kamikaze nebo létající ovečku. Pokud najdete nějakou zbraň, u které nevíte její účinky, stačí podržet prst na její ikonce a vyskočí vám krátký popis, co dokáže daná zbraň.

Screenshot_2013-04-11-19-12-04

Multiplayer

Nečekal jsem, že Team17 vsadí do hry ihned obě možnosti do módu pro více hráčů. Opak je ale pravdou a tak si můžete zahrát tento režim, jak na jednom zařízení s kamarády, tak i přes WiFi, kde je připravena hra pro dva hráče. Připojení ke hře je bez jakéhokoliv problému.

Grafika a zvuk

Nezapomenutelné hlášky červíků a zvuky zbraní například u božského granátu zůstaly a je to jen dobře. Snad jen jejich četnost je nižší než jsme byli zvyklí, ale hodně záleží na prováděné akci. Grafika, jak můžete vidět z obrázků je též velmi pěkná a tak ani zde nenajdu žádnou chybu.

Screenshot_2013-04-11-19-14-25

Pokud jste se s červíky dosud nesetkali ani na PC, vývojářské studio si pro vás připravilo obsáhlou příručku, kterou naleznete v nastavení. Zde se dozvíte pravidla hry, význam všech ikonek, různé dotyky jedním nebo dvěma prsty nebo například, jak si přizpůsobit kameru k vlastnímu ideálu. Vše je textově popsáno a i pomocí obrázku názorně ukázáno. Je tedy celkem snadné pochopit význam akce, aniž byste museli znát anglický jazyk.

Skvělý vstup druhého dílu červíků na Android zařízení mě velmi potěšil. Hra nemá naprosto žádnou chybu a skvěle vyřešené ovládání nahrává jen tomu, že hra bude velmi úspěšná. Už nyní vidím samé pozitivní ohlasy na tuto hru a svůj přidávám.

Hodnocení: 11/10

Trailer ke hře

Gameplay bez viditelnosti prstů