Recenze Trial Xtreme 2

1

Trial Xtreme 2

Pokračování zábavné oddychové hry Trial Xtreme na sebe nenechalo dlouho čekat. První díl byl velmi oblíbený a tak nebyl důvod v sérii nepokračovat. Pokud je toto Vaše první setkání s touto skvělou hrou, doporučujeme přečíst si nejprve naši recenzi na první díl. V něm se dočtete, o co v této hře jde. A pro ty, co netrpělivě čekali na pokračování a mají za sebou jedničku, se podíváme, co je v druhém dílu nového a jestli si hra udržela vynikající zážitek.

Hned v úvodu můžeme zcela bez obalu říci ano, udržela. Dokonce bylo drobnými změnami dosaženo jistého pokroku, a proto se nemusíte bát, že byste se třeba začali nudit. Čeká na vás celek 36 tratí, které  opět postupně odemykáte. Po grafické stránce se povedlo vyplout z hlubokého podprůměru do trochu kvalitnějšího zpracování. Stále se ale jedná spíše o mírný podprůměr, i když už to většině hráčům bude dostačovat. Vše je mnohem lépe nakreslené, od jezdce i motorky, přes jednotlivé překážky, až po okolí trati. Auta, přes která budete skákat, už nevypadají jako americké vrakoviště z osmdesátých let, ale působí moderně, což při hraní budí dojem mnohem atraktivnějšího prostředí.

Narazíte na nové a ještě záludnější a propracovanější bariéry vystavěné ze všeho možného, někdy je to opravdu bláznivé, jako by si z nás chtěli vývojáři dělat legraci. Už se neopakují situace, kdy můžete motorku pořádně rozjet, není totiž moc kde a levely jsou podstatně techničtější. S realitou to opět nemá mnoho společného. Na celé planetě není jezdec, který by dokázal to, co váš hrdina dělá v každém druhém kole, takže se někdy i zasmějete až neuvěřitelným kouskům, které se vám podaří. Fyzika totiž byla trochu upravena, naštěstí si ale zachovala svůj jedinečný charakter, za což jen chválíme. Hratelnosti to ale určitě pomohlo, lépe se kroska ovládá, hlavně v krizových situacích. Dokonce v ovládání přibyla nová funkce, teď můžete s motorkou povyskočit, díky tomu zdoláte mnohem snáz některé překážky. Určitě dobrý nápad.

Poslední výraznější novinkou je sbírání hvězd, které jsou ukryty na těch nejnemožnějších místech a posbírání všech vám zabere minimálně dvakrát tolik času, než kdybyste je ignorovali. Naštěstí jsou to jen jakési bonusy, které jsou opravdu jen pro zpestření a jejich sbíráním nic nového nezískáte, jen se vám zobrazí v menu u konkrétního kola, takže přehledně vidíte, kam se pro hvězdy ještě vrátit.

Hra má celosvětově obrovský úspěch, možná díky tomu, že si můžete zahrát třeba jen na minutku na zastávce, nebo i několik hodin v pohodlí domova. Výrobci se opět podařilo vytvořit prvotřídní hru, kterou sráží snad jen ta lehce podprůměrná grafika, jinak si není nač stěžovat. Znovu za své peníze dostanete hodiny skvělé zábavy a s chutí si hru odehrajete i vícekrát.